torsdag 29 november 2012

Ny vänskap

Under min föräldraledighet har jag haft ynnesten att lära känna en hel massa nya människor. Mest andra coola, härliga, vanliga, unika mammor, vilket kanske är helt logiskt. Vi ses på öppna förskolor och babyrytmik. Hemma hos varandra och på IKEA, fikar och promenerar. Vi delar erfarenheter och sömnlösa nätter, glädjeämnen och vardagsmat.
Jag trivs i dessa sammanhang, jag och min dotter trivs. Mitt sociala liv blommar, aldrig har jag haft tid att träffa mina vänner så ofta som nu. Igår var kuratorskollegan Linda här med sina döttrar, så jag passade på att baka en sockercookie. Kort sagt, jag och Märtha har inga problem att fylla våra veckor med aktiviteter och socialt liv. Försöker se till att ha en helt obokad dag hemma varje vecka, man vill ju inte bli utbränd när man är "ledig".

3 kommentarer:

Milla sa...

Jaså? Vad jobbigt... :/ "Mammacikus" var minsann huvudet på spiken. Vi kanske kan slå oss ihop och åka ut på turné Sverige runt tillsammans med vår show. :D Herregud, ett tag fick jag sjunga i henne maten och fjanta mig som en dåre för att hon skulle tycka att det var "kul" att äta. Det gjorde hon inte.

För oss har det blivit så jobbigt att jag nästan drar mig för att komma iväg på olika saker eftersom jag VET att hon kommer krångla med maten. Kan ju knappt äta med andra människor i rummet. Det är rytmik på måndagar (musikkul) och babycafé på ÖF på tisdagar men annars är vi mest hemma. Lite trist faktiskt.

Saralill sa...

Ni kan väl komma och hälsa på oss nån dag? Blombackas mammacirkus har föreställning både frukost lunch och middag. Konstigt nog behövs ingen show när jag ammar mellis, då går det alldeles utmärkt att äta ändå! ;) Kram

Milla sa...

Vore kul! Måste bara fixa skjuts. Kanske någon dag när J är hemma och ledig. :-)